De Schaarbeekse Haard maakt haar 3 bedrijfswaarden bekend

Tijdens de infosessie van 12 januari heeft de Schaarbeekse Haard aan al haar medewerkers de 3 waarden bekendgemaakt die uit haar nieuw bedrijfscultuurproject “Alchemie” zijn voortgekomen: respect, samenhorigheid en engagement.

Deze naam werd niet zonder reden gekozen. De FSH wil de nodige acties opzetten om in de teams het gedrag te distilleren dat deze 3 waarden weerspiegelt en zo Alchemie creëren. De oefening begint niet bij nul. Respect, samenhorigheid en engagement maken al deel uit van het DNA van de Haard. Het doel is veeleer om deze 3 kwaliteiten te intensiveren en te veralgemenen door middel van projecten die we samen met onze medewerkers, huurders en partners aangaan.

Om deze missie tot een goed einde te brengen, liet de Haard zich bijstaan door Stéphanie Doumont en Caroline Fonder van de onderneming N’gage. De aanpak vertrok vanuit de medewerkers, die allemaal gevraagd werden om een vragenlijst in te vullen. Vervolgens werden er 2 focusgroepen samengesteld, die verschillende keren met Stéphanie en Caroline hebben vergaderd en met veel enthousiasme hun visie hebben uiteengezet en gedeeld over de waarden die hen na aan het hart liggen. In een “bottum-up” benadering werden de resultaten daarna doorgegeven aan het directiecomité van de FSH, dat ze in een Manifest heeft bekrachtigd.

Met veel empathie moedigden de teams hun collega’s Maryse, Bouchra en Jean-François aan om de micro te nemen en hun waardevolle bijdragen toe te lichten. Ze toonden zich enthousiast over hun samenwerking aan dit project en waren trots op het vooruitzicht dat deze 3 waarden de cultuur zullen bepalen van het bedrijf waarvoor ze zich engageren.